تاریخ انتشار:

جایگزین‌های آزمون آیلتس (معرفی 4 آزمون در سطح اعتبار IELTS)

جایگزین‌های آزمون آیلتس (معرفی 4 آزمون در سطح اعتبار IELTS)
آزمون آیلتس یکی از مهمترین آزمون‌های زبان برای دریافت ویزای تحصیلی و کاری می‌باشد. اگر به دنبال کار، زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بتوانید سطح بالایی در زبان انگلیسی داشته باشید.
آیلتس محبوب‌ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هستند. بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرتی و از جمله 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا آیلتس را به رسمیت می‌شناسند.
متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در خارج از کشور را دارند، نیاز به شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره قبولی دارند.
آزمون آیلتس در تمام نقاط دنیا و در اکثر کشورها برگزار می‌شود. تا چند وقت اخیر این آزمون در مراکز معتبر زیر نظر وزارت علوم یا سازمان سنجش برگزار می‌شد. اما به تازگی خبری مبنی بر لغو آزمون آیلتس منتشر شده است. 
بسیاری از افراد لغو آزمون آیلتس را در جهت کاهش روند مهاجرت در ایران می‌دانند اما برخی دیگر از افراد معتقدند این موضوع ناشی از افزایش قیمت آزمون است. اما به شکل رسمی هنوز دلیل مشخصی برای این موضوع وجود ندارد.
متقاضیان به دنبال راهی برای جایگزینی این آزمون می‌باشند. در اینجا قصد داریم به معرفی چندین راه جایگزین بپردازیم.

راهکارهای جایگزین برای آزمون آیلتس

 در جهت رفع این مشکل راهکارهایی پیش‌روی افرادی که قصد مهاجرت دارند، وجود دارد. آزمون آیلتس به دو شکل آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می‌گردد.
کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس از نوع جنرال را دارند، می‌توانند با مراجعه به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و ارمنستان و ... در آزمون شرکت کرده و مدرک آیلتس را کسب کند.
اما افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس از نوع آکادمیک را دارند، می‌توانند از روش‌های جایگزین استفاده نمایند.

تافل جایگزین آیلتس

بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر دنیا مدرک تافل را معتبر و موثر می‌دانند و در این خصوص متقاضیان می‌توانند از آزمون تافل به جای آیلتس استفاده نمایند.
آزمون تافل به نوعی رقیب آزمون آیلتس می‌باشد. دانشجویان زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور از آزمون تافل استفاده می‌کنند.
 آزمون تافل به شکل کاغذی، مبتنی بر کامپیوتر و آنلاین برگزار می‌شود. البته این راهکار و استفاده از آزمون تافل فقط برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند اما برای کسانی که قصد دریافت ویزای کار یا مهاجرت در زمینه کاری دارند و می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند، لازم است حتما در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنند.
آزمون تافل توسط بیش از 27 میلیون نفر در سراسر جهان انجام شده‌است این آزمون برای دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند و داوطلبان بورسیه تحصیلی مناسب است.
مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی در بیش از 130 کشور، هنگام بررسی درخواست برای موقعیت‌ها یا دوره‌های خاص، تافل را الزامی می‌دانند.
نتیجه‌ای که در آزمون تافل خود دریافت می‌کنید فقط برای دو سال معتبر است، بنابراین اگر به دنبال درخواست برای تحصیل در خارج از کشور پس از این زمان هستید، باید دوباره در آزمون شرکت کنید. 
تافل یک آزمون طولانی بوده که برای ارزیابی آمادگی یا عدم آمادگی دانشجویان برای تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان طراحی شده است. 
بسیاری از دانش‌آموزان قبل از شرکت در آزمون بین 3 تا 6 ماه برای تافل آماده می‌شوند. شما نیز برای آمادگی در آزمون آیلتس و تافل نیاز به معلم خصوص تافل و معلم خصوصی آیلتس دارید. این اساتید را به راحتی می‌توانید در سایت استاد سلام بیابید.

آزمون دولینگو جایگزین آیلتس

آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET) آزمونی مبتنی بر کامپیوتر بوده این آزمون نیز به عنوان جایگزینی برای آزمون آیلتس مطرح است. در دو سال گذشته بیش از 500 دانشگاه و کالج در سراسر جهان مدرک آزمون دولینگو (Duolingo) را به عنوان یکی از شرایط پذیرش داوطلبان در نظر گرفته‌اند.

مزایای آزمون دولینگو

آزمون انگلیسی Duolingo در مقایسه با آزمون‌های مشابه، مانند آزمون تافل و آیلتس، مزایای متعددی را ارائه می‌دهد و با توجه به شرایطی که آزمون آیلتس در ایران دارد متقاضیان می‌توانند از مزایای آزمون دولینگو بهره‌مند شوند. 
مزایای آزمون دولینگو به شرح زیر است:

آزمون دیلینگو مقرون به صرفه و اقتصادی
آزمون دولینگو 49 دلار به اضافه مالیات‌های قابل اعمال هزینه دارد و شما می‌توانید نمرات خود را بدون هزینه اضافی به حداکثر 40 موسسه ارسال کنید. 
در مقایسه با آزمون تافل باید گفت شما بسته به محل آزمون باید حدود 200 دلار هزینه کنید، به علاوه 20 دلار برای هر گزارش که می‌خواهید ارسال کنید، لازم است پرداخت شود.

آزمون آسان دولینگو
شما می‌توانید در آزمون دولینگو در هر مکانی با یک کامپیوتر مجهز و قابل اتصال به اینترنت شرکت کنید.  پس از خرید آزمون، می‌توانید در 21 روز آینده در هر زمانی در آن شرکت کنید.
نیازی به گرفتن وقت نیست. بعلاوه، اگر امتحان بدی داشتید، می‌توانید به راحتی دوباره آزمون را انجام دهید، حتی دو بار در یک دوره 30 روزه.

دولینگو آزمونی سریع
از آنجایی که فرآیند آزمون سیستمی ست، شما به سرعت نتایج خود را دریافت می‌کنید. و نتایج ظرف 48 ساعت پس از ارائه آزمون در دسترس متقضیان می‌باشد. این در حالی است که در آزمون آیلتس و تافل این مدت زمان بین ده تا سیزده روز است.
 همچنین آزمون دولینگو در هر زمان از شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال انجام می‌شود. مدت زمان برگزاری آزمون آیلتس به غیر از آزمون شفاهی 2:45 بوده و آزمون تافل نیز ۴ ساعته می‌باشد. اما مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها در کمتر از یک ساعت صورت می‌گیرد.
آزمون دولینگو آزمونی مناسب برای جایگزینی آزمون آیلتس با توجه به شرایط فعلی می‌باشد. اما متقاضیان باید از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مد نظر مطمئن شوند.
نمره شما به معنای منعکس کننده مهارت واقعی شما در زبان انگلیسی است در این خصوص لازم است برای ازمون آمادگی لازم ا داشته باشید. شما می‌توانید اساتید متخصص در جهت معلم خصوصی آمادگی آزمون دولینگو را در سایت استاد سلام بیابید.


آزمون pte (pearson Test of English ) جایگزین آیلتس

آزمون pte یک آزمون بین المللی مانند آزمون‌های تافل و آیلتس است. این آزمون اعتبار بالایی داشته و در کشورهای استرالیا و نیوزلند مورد قبول می‌باشد. این آزمون کاملاً به صورت کامپیوتری بوده و در مراکز رسمی آن برگزار می‌گردد.
این آزمون به غیر از کشور استرالیا در تمامی با نقاط دنیا قابل پذیرش نیست. ولی برخی از مراکز دانشگاهی در کشور کانادا این آزمون را قبول دارند.
 آزمون pte به صورت هفتگی برگزار شده و نتایج آن حداکثر تا ۵ روز کاری اعلام می‌گردد. همچنین امکان شرکت مجدد در این آزمون در فاصله بسیار کوتاهی امکان پذیر است.
شما می‌توانید معلم خصوصی pte زبان را در سایت استاد سلام بیابید.

آزمون Oet جایگزین آیلتس

آزمون oet  آزمون او ای تی مخفف (The Occupational English Test) آزمونیست مختص به افراد محصل در حوزه سلامت. افرادی که متقاضی تحصیل در رشته‌های سلامت در کشورهای انگلیسی زبان هستند باید این آزمون را پشت سر بگذارند. 
آزمون oet  سنجش زبان انگلیسی برای رشته‌های زیر می‌باشد:
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • متخصصین تغذیه
  • فیزیوتراپیست ها
  • پزشکی
  • Podiatry
  • پرستاری
  • رایوگرافی
  • کار درمانی
  • گفتار درمانی
  • اپتومتری ( بینایی سنجی )
  • دامپزشکی
کشوهایی نظیر انگلیس، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، امارات متحده عربی و سنگاپور این مدرک را برای تحصیل پذیرفته و آن را معتبر می‌دانند. 
آزمون oet امروزه جایگزینی برای آزمون آیلتس برای افراد متقاضی در رشته‌های سلامت و کادر درمان است.

IELTS Indicator یا آزمون آنلاین آیلتس

آزمون آنلاین آیلتس یا IELTS Indicator، یکی دیگر از روش‌های جایگزین برای آزمون آیلتس می‌باشد. این آزمون اکثراً برای آزمون آیلتس آکادمیک تشکیل می‌شود و افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند می‌توانند از این روش برخوردار گردند.
 اما اخیراً آزمون‌های زبان آنلاینی مانند آزمون آنلاین آیلتس و تافل مقبولیت خود را از دست داده‌اند و برای مهاجرت تحصیلی در برخی دانشگاه‌ها مورد قبول نمی‌باشند و این نوع محدودیت در دانشگاه‌های دنیا رو به افزایش است. 
پس لازم است متقاضیان در خصوص معتبر بودن آزمون آنلاین آیلتس و پذیرش دانشگاه مد نظر بر اساس تاریخ روز اطمینان حاصل نمایند.
برای شرکت در آزمون آنلاین آیلتس باید نکاتی را مدنظر قرار داد:
  • در زمینه آزمون آیلتس آنلاین مهم نیست شما از چه کشوری در حال ثبت نام می‌باشید. شما از هر کشوری می‌توانید در آزمون شرکت کنید.
  • مشکلاتی نظیرقطعی اینترنت یا قطع شدن برق در هر کشوری رخ می‌دهد و محدود به ایران نیست. بنابراین اطمینان داشته باشید، طراحان آیلتس آنلاین برای این موضوع راه حلی را در نظر گرفته‌اند.
  • ‏البته به دلیل سرعت نامناسب اینترنت در کشور ممکن است در روند آزمون متقاضیان دچار مشکل شوند پس لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرند.

کلاس خصوصی آیلتس

راهکارهای مختلفی برای آمادگی در آزمون‌های زبان وجود دارد. شما می‌توانید به صورت خودخوان و با مطالعه گسترده سطح زبان خود را ارتقا دهید.
 همچنین بسیاری از افراد کلاس‌های گروهی را برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند اما برای آمادگی در آزمون آیلتس لازم است تا زبان آموز با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف آشنا شده تا بتواند در آزمون نتیجه مناسب و قابل قبولی کسب کند.
 اغلب افراد متقاضی آزمون آیلتس، برای کسب نمره مناسب معلم خصوصی آیلتس را انتخاب می‌کنند. با کلاس خصوصی آیلتس شما در هر سطحی که باشید، می‌توانید برای آزمون آماده شوید.
 با همراه داشتن معلم خصوصی آیلتس در کنار خود می‌توانید در هر سطحی که هستید، شروع به مطالعه کرده و معلومات خود را افزایش دهید و به نمره مورد نظر خود برسید.
 شما می‌توانید کلاس خود را در هرزمان و هرمکانی که دوست دارید برگزار کنید. کلاس‌های خصوصی انعطاف زیادی دارد. این یکی از مزیت‌های مهم کلاس خصوصی آیلتس می‌باشد.
 همچنین شما می‌توانید بر روی نقاط ضعف خود متمرکز شوید و در جهت تقویت آن در کنار استاد خود بکوشید.
 علاوه بر این شما در مدت زمان کوتاه‌تری خواهید توانست مهارت خود را افزایش داده و در جهت کسب نمره مناسب اقدام فرمایید. همچنین با جلسات فشرده می‌توانید در بازه زمانی کوتاه‌تر به سطح قابل قبول برسید. 
برای دسترسی به این اساتید در جهت یادگیری مناسب زبان و آمادگی برای آزمون آیلتس می‌توانید از مهارت‌های اساتید استاد سلام بهره‌مند شوید.
 برای این کار کافیست وارد سایت استاد سلام شده و استاد مد نظر خود را پیدا کنید. سایت استاد سلام کار را برای متقاضیان کلاس خصوصی بسیار آسان کرده‌است. زبان‌آموزان به اساتید حرفه‌ای و متخصصی در سایت دسترسی دارند. 
 اساتید در خصوص آمادگی برای آزمون آیلتس، آزمون تافل و آزمون دولینگو به برگزاری کلاس می‌پردازند. کلاس‌ها با شرایط مدنظر شاگرد به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. 

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.