تاریخ انتشار:

معرفی فیلم خوب درباره معلمی از سینمای جهان

معرفی فیلم خوب درباره معلمی از سینمای جهان
آموزش نیاز به دانش عمیق و درک عمیق علم دارد. معلمان نقش بسیار مهمی در شکل دادن به آینده دانش‌آموزان خود دارند. 
از مهدکودک تا دانشگاه، معلم‌ها هستند که دانش را منتقل می‌کنند و در مورد همه امور مهم به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. علاوه بر این، آنها در مورد ارزش‌های اخلاقی نیز به ما می‌آموزند.
 بنابراین، می‌توان گفت که معلمان شخصیت ما را می‌سازند. دنیای بدون معلم قطعا آشفته خواهد بود. تنها چند نفر در زندگی ما هستند که بر دنیای ما تأثیر می‌گذارند و قطعاً معلمان یکی از آن‌ها هستند.
معلمان هم دوست ما هستند و هم در مشکلات شخصی به ما کمک می‌کنند. معلم کسی است که به شما کمک می‌کند تا فردی بهتر و آگاه‌تر شوید.
علاوه بر این، معلم پتانسیل دانش‌آموزان خود را درک کرده که هیچ فرد دیگری تا این حد قادر به درک نخواهد بود. معلمان سرنوشت یک ملت را تعیین می‌کنند، زیرا آینده جوانان در دست آنهاست. وقتی جوانان آموزش ببینند و آگاه شوند طبیعتا در آینده کشور تاثیر خواهد داشت.
در واقع سرنوشت دانش آموزان در دست معلمان آنهاست. آنها دانش‌آموزان را برای دستیابی به موفقیت سوق می‌دهند. 
برخی از مردم فکر میکنند نقش معلم آسان است، در حالی که نقش معلم بسیار چالش برانگیز و مهم است. این مسئولیت آنهاست که دانش صحیح را به شیوه صحیح منتقل کنند. 
آن‌ها باید به طور روشمند تدریس کرده و دروس خود را از قبل آماده کنند. بنابراین، آنها می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های دقیق، دانش‌آموزان خود را تشویق کنند.
یک معلم خوب به دانش‌آموزانش تکالیف می‌دهد و آن‌ها را نیز به طور منظم برای تمرین بهتر بررسی می‌کند. علاوه بر این، معلمان برای الگوی تدریس بهتر برنامه ریزی دقیقی دارند.
معلم علاوه بر تدریس، سازمان دهنده خوبی نیز هست. آنها باید فعالیت‌های مختلفی را که در طول سال در مدرسه انجام می‌شود، سازماندهی کنند. 
بنابراین، منصفانه است که بگوییم معلمان ما کسانی هستند که با بهبود زندگی دانش‌آموزان، دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می کنند. همچنین، معلمان کسانی هستند که نقش افراد زیادی را در زندگی یک فرد بازی می‌کنند. آنها یک مربی، یک والد، یک دوست و .... هستند.
معلمان ستون فقرات جامعه هستند. آنها الگوهایی برای کودکان بوده، راهنمایی و فداکاری زیادی را ارائه می‌دهند. 
معلمان بهره‌وری و خلاقیت دانش آموزان را افزایش می‌دهند. زمانی که دانش‌آموزان به سمت خلاقیت و مولد بودن سوق داده می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که دانش‌آموزان کارآفرین باشند و پیشرفت‌های تکنولوژیکی داشته باشند که در نهایت منجر به توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور شوند.
وقتی شما یا جامعه‌تان به چیزی عالی دست پیدا کنید، لحظه‌ای به این فکر کنید که در ابتدا باید از معلمانی که موفقیت را ممکن کردند، سپاسگزار باشید.
در راستای اهمیت معلم در یک جامعه، فیلم‌های متعددی ساخته شده است که برخی از فیلم‌ها می‌توانند معنای معلم بودن و نقش معلم را هم از نظر وظایف و هم از نظر مسئولیت‌های حرفه و روابط با دانش‌آموزانشان برجسته کنند. 
در اینجا به معرفی چندین فیلم‌ تاثیر گذار در راستای اهمیت نقش معلم در زندگی می‌پردازیم:



معلم شعر در فیلم انجمن شاعران مرده Dead Poets Society 

انجمن شاعران مرده (Dead Poets Society) یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی پیتر ویر و نویسندگی تام شولمن است که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. 
این فیلم با بازی رابین ویلیامز در سال 1959 در مدرسه نخبگان شبانه روزی ولتون می‌گذرد و داستان این فیلم ماجرای یک معلم انگلیسی را روایت می‌کند که از طریق آموزش شعر، به دانش‌آموزان خود الهام می‌بخشد.
انجمن شاعران مرده در 2 ژوئن 1989 در ایالات متحده اکران شد. این فیلم یک موفقیت تجاری  بود و جوایز متعددی از جمله نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای ویلیامز را دریافت کرد. 
این فیلم نشان می‌دهد که چگونه معلمان می‌توانند از روش‌های تدریس غیرمتعارف برای کمک به دانش‌آموزان جهت رسیدن به بهترین خود استفاده کنند. 



معلم گیتار در فیلم مدرسه راک School of Rock 

مدرسه راک یک فیلم احساس خوب، با حال و هوای آواز خوانیست. یک فیلم کمدی به کارگردانی ریچارد لینکلیتر، تهیه‌کنندگی اسکات رودین و نویسندگی مایک وایت است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.
 جک بلک، جوآن کیوزاک، مایک وایت و سارا سیلورمن بازیگران این فیلم هستند. بلک در نقش دیوی فین، گیتاریست راک بوده، که از گروهش اخراج می‌شود و به عنوان معلم جایگزین در یک مدرسه ظاهر می‌شود.
این فیلم نشان می‌دهد که معلمان چگونه توانایی خود را برای یادگیری به کار می‌گیرند و شرایطی را فراهم می‌کنند که دانش‌آموزان همیشه معنایی برای فعالیت‌های کلاس و درس خواندن داشته باشند. (معلم خصوصی گیتار را در سایت استاد سلام بیابید.)



معلم در فیلم ذهن‌های خطرناک Dangerous Minds

ذهن های خطرناک، به کارگردانی جان ان. اسمیت است. داستان فیلم درباره فایفر لوآن جانسون، یک تفنگدار سابق دریایی است که به عنوان معلم در محله‌ی فقیرنشین یکی از شهرهای کالیفرنیا استخدام شده است. 
لوآن جانسون به سرعت متوجه می‌شود که جثه کوچک و نوع تدریس او برای دانش‌‌آموزان آن مدرسه تقریبا غیرممکن شده. او دائماً به تهدیدها، فحش‌ها و سرکشی‌های دانش‌آموزان رو به رو می‌شود، تا اینکه با استفاده از روش‌های نامتعارف، مانند اشعار باب دیلن، اعتماد آنها را جلب می‌کند. 
همچنین او با تلاش، استراتژی‌های مورد نیاز برای تدریس در کلاس برای این نوع دانش‌آموزان را پیدا می‌کند و سپس کلاس را به دست می‌گیرد و باعث جلب اعتماد دانش‌آموزان می‌شود این معلم ذهن دانش‌آموزان را با نوع تدریس خود به چالش می‌کشد و به دانش‌آموزان خود الهام می‌دهد که نه تنها در مدرسه بمانند، بلکه چیزهای جدید نیز یاد بگیرند. 
ذهن‌های خطرناک یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین فیلم‌هایی بوده که درباره رابطه دانش‌آموز و معلم است.


معلم در فیلم ماتیلدا matilda

ماتیلدا یک فیلم کمدی فانتزی آمریکایی محصول 1996 و به کارگردانی دنی دویتو بر اساس فیلمنامه‌ای از نیکلاس کازان و رابین سویکورد است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. 
داستان متمرکز بر یک کودک اعجوبه می‌باشد. این کودک توانایی‌های زیادی داشته اما در مدرسه‌ای با مدیری مستبد درس می‌خواند.
 ماتیلدا در 2 آگوست 1996 توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد.



معلم بسکتبال و تاریخ در فیلم هاف نلسون Half Nelson

این درام با بازی رایان گاسلینگ بوده که در نقش اصلی می‌باشد، این فیلم یک نمونه‌ای عالی از کارهاییست که یک معلم می‌تواند برای دانش‌آموزان خود انجام دهند و اینکه چگونه دانش‌آموزان می‌توانند بر زندگی یک معلم تأثیر بگذارند، می‌باشد. 
دان معلم تاریخ و مربی بسکتبال است. او به تیم بسکتبال دختران در دبیرستانی در بروکلین که اکثراً دانش‌آموزان سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار هستند، تدریس می‌کند.
 او معلم محبوبی بوده اما بیرون از مدرسه، زندگی اش در حال فروپاشی است. او با خانواده اش رابطه خوبی ندارد اما زندگی دن دچار تغییر زیادی به واسطه شغلش می‌شود.(  سایت استاد سلام دارای معلم خصوصی ورزشی در زمینه‌های مختلف می‌باشد)



معلم در فیلم بهم تکیه کن Lean on Me 

Lean on Me  فیلمی است که داستان جذابی دارد. جو کلارک معلمی سختگیر، اما درستکاری است که به عنوان مدیر مدرسه انتخاب می‌شود. کلارک مصمم و مستبد تصمیم می‌گیرد مدرسه را به هر نحوی بهبود بخشد. در حالی که در مدرسه از روش‌های آموزشی غیرمتعارف استفاده می‌شود.
در این مدرسه او باید با معتادان به مواد مخدر، خشونت‌های گروهی دانش‌آموزان روبرو شود و با وجود اینکه به تدریج در تغییر مسیر در آنجا موفقیت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد، روش‌های غیرمعمول او منجر به درگیری با مقامات شهر می‌شود. این درام از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است و مورگان فریمن بازی درخشانی را در نقش جو کلارک ارائه کرد.



معلم در فیلم گروه کر The Chorus 

فیلم The Chorus درامی دل انگیز بوده که در اواسط قرن بیستم در یک مدرسه شبانه روزی پسرانه در حومه فرانسه اتفاق می‌افتد. این مدرسه توسط یک مدیر محافظه کار هدایت می‌شود که روش‌های تدریسش با پسران مدرسه سازگاری ندارد.
پیر (ژان باتیست مونیه) کودکی بی هدف در یک مدرسه شبانه روزی در فرانسه است. دانش‌آموزان و اساتید با یکدیگر در مشکل هستند تا اینکه یک معلم موسیقی به نام کلمان ماتیو (ژرار ژونو) از راه می‌رسد و گروه کر را راه‌اندازی می‌کند. 
کلمان معلم جدید، با وجود اینکه مشکلات زیادی دارد اما سعی می‌کند سیاست‌های مدرسه را تغییر دهد تا مدرسه به فضای آموزشی بهتری برای دانش‌آموزان تبدیل شود.



معلم در فیلم کنراک Conrack 

 داستان این فیلم درباره یک معلم جوان است که این معلم به جزیره‌ای دورافتاده در سواحل کارولینای جنوبی رفته که عمدتاً جمعیت آن را سیاه‌پوست‌های فقیر و پر‌جمعیت در‌بر‌گرفته‌است. 
این معلم متوجه می‌شود که کودکان در این شهر اساساً بی‌سواد هستند او باید راهی پیدا کند تا بتواند با این بچه‌ها ارتباط برقرار کند و آنچه را که باید بدانند به آنها بیاموزد.



نقش معلمی در فیلم Like Stars on Earth (Taare Zameen Par)

Taare Zameen Par یا به انگلیسی Like Stars on Earth فیلمی است که در فهرست بهترین فیلم‌ها با موضوع معلمان و تدریس قرار دارد.
تمرکز این فیلم هندی زبان بر روی ایشان آواستی، یک کودک هشت ساله است این کودک پر از تخیل و ایده است. وقتی یک معلم هنر (کاربران در سایت استاد سلام به معلم خصوصی هنر به راحتی دسترسی دارند) جدید برای آشنایی با این پسر وقت می‌گذارد، تجربه پسر جوان از درس خواندن را کاملاً تغییر می‌کند.



معلم در فیلم نویسندگان آزادی Freedom Writers

Freedom Writers فیلمی محبوب، درباره معلم جوانی است که در دبیرستانی پر از دانش‌آموزان در معرض خطر قرار می‌گیرد. 
در طول فیلم، این معلم جوان به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از هر لحاظ پیشرفت کرده و همچنین تحصیلات خود را فراتر از دبیرستان ادامه دهند. 
Freedom Writers پیام‌های زیادی درباره مورد امید و تغییر سرنوشت را ارائه می‌دهد.
Freedom Writers یک فیلم درام و تاثیرگذاری است که در آن صحنه‌های احساسی زیادی وجود دارد.
Freedom Writers در سال 2007 برنده جایزه Humanitas در رده فیلم‌های بلند شد. 



معلم در فیلم مناظره کنندگان بزرگ The Great Debaters

The Great Debaters این فیلم داستان واقعی ملوین بی تولسون را روایت می‌کند. داستان این فیلم در سال 1935 اتفاق افتاده است و از دانش‌آموزان کالج ویلی تگزاس الهام گرفته است.
داستان فیلم از این قرار است که شاعر و پروفسور ملوین بی تولسون (دنزل واشنگتن) سال 1935 در تگزاس و در کالجی که عمدتا سیاهپوست می‌باشند تدریس می‌کند. 
او تصمیم می گیرد یک تیم مناظره راه اندازی کند، چیزی که در یک کالج سیاه پوست تقریباً بی‌سابقه است او می‌تواند تیمی متشکل از دانشجویان جوان، باهوش و خوش فکر تشکیل دهد و آنها اولین تیم مناظره سیاه پوستی می‌شوند که اعتبار دانشگاه هاروارد به چالش می‌کشد. این فیلم فیلمی لذت‌بخش و تاثیرگذار برای مخاطبان می‌باشد. 
این فیلم یک درام بسیار جذاب و الهام‌بخش درباره دانش‌آموز و معلم باهوششان است که با موانع متعددی روبرو می‌شوند، همچنین آنها با اتفاقات عجیبی مواجه می‌شوند که تا به حال هیچ‌کس به آن دچار نشده است. 



نقش معلم در فیلم گرانبها Precious

Precious فیلمی است که بر اساس رمان ساخته شده است، Precious داستان یک نوجوان چاق، بدسرپرست و بی سواد را روایت می‌کند که دومین فرزندش را باردار است. 
هنگامی که او در یک مدرسه جایگزین ثبت نام می‌کند، معلمی به نام خانم بلو راین به دختر کمک می‌کند تا بتواند آینده خوبی داشته باشد.
 Precious بیش از 110 نامزدی جایزه را از نمایش‌های سراسر جهان به دست آورد. این جوایز شامل شش نامزدی جایزه اسکار، می‌باشد.



معلم ریاضی دبیرستان در فیلم لطفا بایست Stand and Deliver 

Stand and Deliver یک فیلم درام آمریکایی محصول سال ۱۹۸۸ است که بر اساس داستان یک معلم ریاضی دبیرستان، به نام جیمی اسکالانته، ساخته شده است.
 این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در شصت و یکمین دوره جوایز اسکار شد. Stand and Deliver برنده جایزه Independent Spirit برای بهترین فیلم در سال 1988 شد. 
داستان فیلم از این قرار است که معلم دبیرستان توسط دانش‌آموزان سرسختی مانند آنجل گوزمن  مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. اما جیمی از سوی روسایش نیز تحت فشار قرار می‌گیرد، که از او می‌خواهند کلاس درس خشمگینش را کنترل کند. 
پس از چالش‌های بسیار این معلم موفق می‌شود دانش آموزان خود را که مستعد ترک تحصیل هستند، برای یادگیری حساب دیفرانسیل و انتگرال ترغیب کند. Stand and Deliver بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.



معلم شطرنج در فیلم تفکر انتقادی Critical Thinking

یکی از فیلم‌های جدید درباره معلمان، در فهرست ما فیلم تفکر انتقادی 2020  است. تفکر انتقادی فیلمی بر اساس داستان واقعی تیم شطرنج دبیرستان میامی جکسون، اولین تیم درون شهری است که قهرمان شطرنج ملی ایالات متحده شده است.
داستان فیلم از این قرار است که وقتی مارتینز، معروف به آقای تی، مربیگری یک تیم شطرنج را در دبیرستان خود در میامی آغاز می کند، هیچ‌کس، از جمله مدیر مدرسه، ارزش آن را نمی‌بیند.
 علیرغم اینکه افراد کمی به او اعتقاد دارند، آقای تی شطرنج را راه نجاتی برای شاگردانش می داند، بنابراین تمام پول و حمایت خود را در جهت موفقیت دانش‌آموزان خود قرار می‌دهد. 

امیدوارم از دیدن این فیلم‌ها لذت ببرید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
  • عارف  Kh
    عارف Kh
    فیلم تفکر انتقادی بعنوان اولین فیلم از این لیست را مشاهده کردم بینظیر هست «خودم می دانم بهترین معلم هستم» از بهترین دیالوگ‌های این فیلم... از باور به خود تا کسب قهرمانی تیمی شطرنج ایالت متحده... بدنبال مشاهده دومین فیلم هستم با بازی حضرت مورگان فریمن... سپاسگزاریم بابت معرفی این لیست...
    1402/11/12 00:17
    • مطهره احمدپور
      مطهره احمدپور
      تشکر از نگاه زیباتون
      1402/11/12 02:31
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.