برگزار شده

کلاس و دوره آموزشی نیمه خصوصی برنامه نویسی پایتون مقدماتی با استاد مژگان خلیلی درمنی

ثبت نام در کلاس آنلاین نیمه خصوصی برنامه نویسی پایتون مقدماتی با قیمت مناسب که استاد مژگان خلیلی درمنی برگزار می کند.

برگزار کننده: استاد مژگان خلیلی درمنی زمان ثبت نام: 1402/04/31 18:23 - 1402/05/10 18:23 زمان برگزاری: 1402/05/18 18:56 - 1402/06/29 18:56 روزهای برگزاری: دوشنبه ها و چهارشنبه ها
هزینه دوره: 
1,250,000 تومان
  • توضیحات دوره
  • سرفصل ها
  • نظرات
دوره برگزار شده است.
توضیحات دوره
نحوه برگزاری: آنلاین
5
حداکثر ظرفیت شرکت‌کنندگان 5 نفر است.
در این دوره با برنامه نویسی مقدماتی پایتون آشنا می شوید.

«زبان برنامه نویسی پایتون» (Python Programming Language)، زبانی با یادگیری آسان محسوب می‌شود و از همین رو بسیاری از برنامه‌نویس‌های تازه‌کار آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی خود برمی‌گزینند، زیرا پایتون به عنوان یک «زبان همه‌منظوره» (General-Purpose Language) ساخته و توسعه داده شده و محدود به توسعه نوع خاصی از نرم‌افزارها نیست. به بیان دیگر، می‌توان از آن برای هر کاری، از «تحلیل داده» (Data Analysis) گرفته تا ساخت بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد. بنابراین، یادگیری پایتون بسیار حائز اهمیت است.

به بیان فنی، «پایتون» (Python) یک زبان برنامه‌نویسی «شی‌گرا» (Object-Oriented) و «سطح بالا» (High-Level) با «معناشناسی» (Semantic) پویای یکپارچه شده برای وب و ساخت و توسعه «نرم‌افزارهای کاربردی» (Application software) است. این زبان برنامه‌نویسی در زمینه «توسعه سریع نرم‌افزارهای کاربردی» (Rapid Application Development) دارای جذابیت بالایی محسوب می‌شود زیرا دارای «انواع پویا» (Dynamic Types) و «انقیاددهنده پویا» (Dynamic Binding) است.

پایتون، زبان برنامه‌نویسی نسبتا ساده‌ای محسوب می‌شود که یادگیری آن به دلیل دارا بودن «نحو» یکتایی که بر قابلیت خوانایی تمرکز و تاکید دارد آسان است. خواندن و ترجمه کدهای نوشته شده به زبان برنامه نویسی پایتون نسبت به دیگر زبان‌ها برای «توسعه‌دهندگان» (Developers) ساده‌تر محسوب می‌شود. این موضوع به نوبه خود هزینه‌های نگهداری و توسعه برنامه‌های نوشته شده به این زبان را کاهش می‌دهد زیرا امکان همکاری تیم‌ها بدون مواجهه با موانع زبانی و وجود تجربیات کاری متفاوت در میان اعضای تیم را به دست می‌دهد.

علاوه بر این، زبان برنامه نویسی پایتون از «ماژول‌ها» (modules) و «بسته‌ها» (packages) استفاده می‌کند، بدین معنا که برنامه‌های این زبان قابل طراحی به سبک «ماژولار» (modular) هستند و کدهای نوشته شده در یک پروژه در پروژه‌های گوناگون دیگر نیز قابل استفاده مجدد محسوب می‌شوند. هنگامی که کاربری ماژول یا بسته مورد نیاز خود را توسعه داد، خودش یا دیگر علاقمندان (در صورتی که کد در اختیار عموم قرار بگیرد) می‌توانند آن را بیکی از قابل توجه‌ترین مزایای زبان برنامه نویسی پایتون آن است که «کتابخانه» (Library) و «مفسر استاندارد» (Standard Interpreter) آن، هم به صورت «دودویی» (binary) و هم «منبع» (source) به رایگان در دسترس همگان قرار دارند. در پایتون هیچ انحصاری وجود ندارد، زیرا همه ابزارهای لازم برای آن در کلیه «پلتفرم‌های اصلی» (Main Platforms) موجود هستند. بنابراین، پایتون برای توسعه‌دهندگانی که نمی‌خواهند دغدغه هزینه‌های بالای توسعه را داشته باشند گزینه‌ای جذاب به شمار می‌آید.رای استفاده در دیگر پروژه‌ها گسترش دهند. «ایمپورت» (Import) و «اکسپورت» (Export) کردن این ماژول‌ها نیز کار آسانی است.


سرفصل ها
دانلود پایتون و آموزش نصب و راه اندازی پایتون
کلمات کلیدی و شناسه ها در پایتون
معرفی انواع داده‌ها در زبان پایتون
آموزش جامع عملگرها در پایتون
معرفی کامل دستورات خروجی در زبان پایتون
عرفی کامل دستورات ورودی در زبان پایتون
معرفی دستورات if، else، elif و match-case
معرفی دستورات if، else، elif و match-case
آموزش جامع حلقه تکرار for در پایتون
آموزش کامل حلقه while در پایتون
آشنایی و کار با حلقه‌های تکرار تو در تو در زبان پایتون
معرفی دستورات break و continue در پایتون
آموزش رشته ها در پایتون
آموزش لیست ها در پایتون به صورت کامل و حرفه ای
معرفی توابع پرکاربرد اعداد در پایتون
معرفی توابع پرکاربرد رشته‌ها در پایتون
معرفی کلاس‌های Enum در زبان برنامه نویسی پایتون
کار با فایل ها در پایتون به صورت کامل و جامع


نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.