دبیرستان و پیش دانشگاهی , کاردانی- فوق دیپلم , کارشناسی- لیسانس
۱-تحریک تولید فکر و خلاقیت با تمسک به هنر پرسشگری حساب شده و پرورش مهارت های حل مسئله(developing problem-solving skills )
۲-ایجاد نشاط و شادابی و تفکر نقاد در دانش آموز با بهره گیری از فنون مدرن و موثر تدریس هدفمند(innovative methods of teaching strategies)
۳-تنظیم سطوح یادگیری(ساده متوسط دشوار) به تناسب میزان مهارت و علاقه
و انرژی دانش آموز
۴-انتقال موثر و کارآمد مفاهیم پیچیده با به کارگیری لحن و بیان شیوا و رسا
۵-محک و سنجش میزان اثر گذاری و کارآیی تدریس توسط آزمون های پنهان و آشکار مداوم و گرفتن فیدبک از دانش آموز جهت تکمیل سطوح مختلف یادگیری(knowledge,comprehension,application,analysis,synthesis,evaluation,judgement)
۶-دادن جزوه و خلاصه مناسب و کاربردی متناسب با مطالب ارائه شده
۷-داشتن هدف و پلان منسجم جهت پیشرفت توالی منظم تفهیم مطالب کتاب
۸-بهره گیری از راهبردهای شناختی و فراشناختی در جهت افزایش قدرت یادگیری و یادداری متون درسی(cognitive education)