تاریخ انتشار:

حضور استادسلام در نمایشگاه کار صدرا دانشگاه علوم و تحقیقات

حضور استادسلام در نمایشگاه کار صدرا دانشگاه علوم و تحقیقات

مختصری درباره دانشگاه علوم و تحقیقات:

این دانشگاه، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آزاد کشور و از لحاظ رتبه‌ای در مقام اول دانشگاه‌های آزاد قرار گرفته. حدود ۱۴ دانشکده دارد، که می توان دانشکده‌های زیر را نام برد:
    1. دانشکده فنی و مهندسی 
    2. دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر 
    3. دانشکده نفت و مهندسی شیمی 
    4. د انشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی
    5. دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست 
    6. دانشکده عمران، معماری و هنر 
    7. دانشکده علوم و فناوریهای همگرا 
    8. دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی 
    9. دانشکده مدیریت و اقتصاد 
    10. دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی 
    11. دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی 
    12. دانشکده علوم و فناوریهای پزشکی 
    13. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی 
    14. دانشکده امور بین الملل
    این دانشگاه بزرگ ۴ خوابگاه برای دانشجویان دارد و حدود ۶۳۲ رشته درسی نیز در این دانشگاه تدریس می شود که می توان مانند برخی از رشته های خاص را در زیر ببینید:
    • نانو شیمی 
    • میکرو بیولوژی میکروبهای بیماری زا 
    • میکرو بیولوژی صنعتی 
    • مهندسی هوا و فضا و دینامیک پرواز و کنترل 
    • مرمت و احیای ابینه و بافت های تاریخی و حفاظت و مرمت میراث معماری
    نمایشگاه کار صدرا اولین نمایشگاه کاردر دانشگاه علوم و تحقیقات است که در تاریخ ۳ دی الی ۵ دی در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا شد. از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر مشغول به فعالیت بود. در دو طبقه و دارای پله برقی و امکاناتی نسبتا مناسب.
    نمایشگاه کار صدرا


    هدف از برگزاری نمایشگاه صدرا 

    هدف اصلی هر نمایشگاه کاری که در دانشگاه ها برگزار می شود معمولا آشنایی دانش‌آموختگان با فرصت‌های شغلی متنوع و مرتب و جدید با دانش آنان در زمینه‌های گوناگون است، از جمله: آموزش، تحقیق و توسعه می‌باشد.
    حدود ۵۰ شرکت در حوزه‌های مختلف مانند آموزش، صنعت و خدمات اجتماعی، فروشگاه اینترنتی، شرکا های بانکی، شرکت های برنامه نویسی و ... در نمایشگاه شرکت داشتند و هر کدام در صدد معرفی بهینه خود و جذب نیرو از بین دانشجویان متقاضی کار بودند، نیروی جوان هر کشوری سرمایه های ارزشمندیست که اگر شغل خوب بیاید و درآمد کافی داشته باشد بیشتر به دنبال آموزش و کسب مهارت می رود و استادسلام سعی در جذب استادیار و همچنین معرفی دوره های خود برای دانشجوها بود.

    بازدید از نمایشگاه کار در دانشگاه علوم و تحقیقات

    میزان بازدید از این نمایشگاه حدود ۱۰۰۰۰ دانشجو تخمین زده می شود در حالیکه دانشگاه علوم و تحقیقات بالغ بر ۴۰ هزار دانشجو دارد و به نظر استادسلام اطلاع رسانی کافی برای تعامل صورت نگرفته بود.
    آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان با سایت استاد سلام و چگونگی همکاری آنان و بدست آوردن فرصت شغلی مناسب با توجه به دغدغه های آموزشی برای ایشان حائز اهمیت بود.
    بدست آوردن بستری متناسب با دانش و مهارت دانشجویان و دانش آموختگان سبب جذب و قرار گرفتن در روند آموزشی یکی از رویکردهای این نمایشگاهٰ برای استادسلام سایت مرجع تدریس خصوصی بود.

    سایت استاد سلام در نمایشگاه کار صدرا با معرفی عملکرد خود و اینکه چگونه برای هریک از تخصص‌های که دانشجویان و دانش آموختگان در آن حیطه مشغول به تحصیل و فعالیت هستند، پلتفرمی را فراهم کرده است تا دانشجویان و دانش آموختگان ،بتوانند دانش و مهارت خود را انتقال داده و کسب در آمدی نیز داشته باشند، گروهی از افراد متخصص را جذب و در روند آموزشی قرار داد.
    قابل ذکر است که گستره‌ی آموزش در سایت استادسلام فقط به داخل کشور محدود نیست و اطلاع از این موضوع توسط دانشجویان و دانش آموختگان نقطه عطفی برای قرار گرفتن ایشان در چرخه آموزشی بود، زیرا هم می‌توانستند با انتقال دانش به دیگران داخل کشور فعالیت داشته باشند و هم استفاده از آموزش متخصصین خارج از کشور برای ایشان قابل توجه بود.

    استادسلام در دانشگاه علوم تحقیقات


    فضای نمایشگاه کار صدرا:

    نمایشگاه صدرا در ساختمان کتابخانه مرکزی مرحوم دکتر حبیبی برگزارشد. این نمایشگاه در دو طبقه هم کف و اول این ساختمان برای دسترسی راحت‌تر مراجعین در نظر گرفته شد.
    در بدو ورود به سالن شاهد برگزاری غرفه‌های متعددی از شرکت‌ها و صنایع مختلف بودیم، که هر کدام با معرفی خود و فعالیتی که داشتند و همچنین جذب  نیرو، سعی در آن داشتند که هم از لحاظ جذب تخصص دانشجویان مطرح پیشی بگیرند و هم نوعی تبلیغ در حوزه فعالیت خود داشته باشند.
    مطلب قابل توجه در نمایشگاه کار صدرا  این است که برگزار‌کنندگان این نمایشگاه بر آن بودند که هر کدام از شرکت‌های که در این نمایشگاه شرکت کردند، معرفی کاملی از خود و ارائه خدمات داشته باشند، تا در سایتی که خود نمایشگاه راه اندازی کرده بود، بارگذاری کنند.

    رزومه‌های دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات:

    رزومه دانشجویان و دانش آموختگان و همچنین فعالیتهای شرکت ها در کنار هم قرار بگیرد، برای دسترسی ساده‌تر به نوع فعالیت، تخصص و دانش را داشته باشند، تا هر کدام با توجه به نیازهای خود بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند.
    یکی از دغدغه‌های نمایشگاه کار صدرا‌، به تفاهم رسیدن با شرکت‌ها برای کار آموزی‌، کارورزی و حتی استخدام دانشجویان و دانش آموختگان و پیدا کردن شغل متناسب برای این قشر بود.

    گفتگوی استاد سلام با اساتید و دانشجویان:

    به نظر بنده به عنوان یکی از افرادی که در غرفه مشغول تعامل با دانشجو ها و اساتید بودم، قسمت زیبایی این نمایشگاه تعامل دانشجویان و همکاران ما از استاد سلام بود. نحوه معرفی کردنشان، گفتن آرزوها‌یشان ، خوشحال شدن از وجود چنین پلتفرمی برای رسیدن به اهدافشان، تدریس و کسب تجربه‌، بوجود آوردن یک رزومه خوب در پلتفرمی خوب. در همین زمان چند استادسایت را هم دیدیم که در دانشگاه نیز تدریس می کردند. بیشتر دانشچوها به دلیل داشتن سن کم نمی توانند استاد بشوند روی سایت ولی می توانند استادیار باشند و کسب تجربه کنند.
    هنگامی که از غرفه بازدید میکردند و با گفتن استاد سلام و خندیدن‌های دست جمعی راهی برای آغاز گفتگو باز میشد‌، با جواب دادن علیک‌سلام‌، بفرمایید و تعارف بیسکویت و جواب خنده هایشان تعامل انرژی بخش شروع می شد‌، از خودشان می گفتند‌، از اینکه در چه زمینه‌ای تحصیل می کنند و چه مهارتهای دارند، و چه می خواهند بیاموزند.
    غرفه سایت استادسلام در نمایشگاه صدرا

    هر دو ساعت یکبار گروهی از دانشجویان از رشته‌ای خاص واردغرفه می شدند:
    رشته های مهندسی، صنایع غذایی، شهر سازی و.....
    دو ساعت بعد میکرولوژی، بیو شیمی و ...
    دو ساعت بعد رباتیک، نرم افزار  و ...
    گاهی پر جنب و جوش می شد و گاهی خلوت و آرام.
    هنگامی که شلوغ و پر جنب و جوش بود، می‌دانستیم زمان استراحت شان است، رشته‌های درسی آنان را می پرسیدیم‌، هر جمعی رشته‌ای را می‌گفتند، از دروسشان می گفتند و ما استادسلام را معرفی می کردیمٰ اسمشان را یادداشت کردیم و با همگی دوست شده ایم.
    معمولا اگر دانشجویی مهارت های زیادی داشت نشان می داد که خانواده خوشفکر و توانمندی داردٰ دانشجویی از روستای اطراف شهریار زبان انگلیسی عالی داشت و دانشجویی از شمال تهران بی مهارت و دست در جیب پدر :) که البته هنوز فرصت دارند و مملو از آرزو هستند.
    دانشجوهایی مسلط بر زبانهای خارجی مانند ایتالیاییٰ، ژاپنی، کره ای، ترکی استانبولی و آلمانی یافتیم که بعد از تست کامل احتمال جذبشان در سایت مثلا برای تدریس ترکی استانبولی هست، دانشجویی مسلط بر تیراندازی با کمان دختری جوان و پرنشاط که در باشگاه آموزش می‌داد. دانشجویی که طراحی ربات می کرد و در المپیاد رباتیک هم مقام آورده!
    همراهی استادان با دانشجویان در این نمایشگاه نیز برایمان جذاب بود، استادانی که سایت استاد سلام را زمینه ای مناسب برای آموزش بچه ها می دیدند تا مهارتهاب جانبی کسب کنند، و همچنین دانشجویان را ترغیب می‌کردند که تدریس به عنوان استادیار را تجربه کنند و خود نیز در این پیشگام می‌شدند.
    در انتهای نمایشگاه و در مزاسم اختتامیه نیز به ما یادبودی دادند و از حضور غرفه داران تشکر شدٰ ما هم از این حضور خوشحالیم زیرا ارتباط بین مشاغل و دانشگاه با این نوع تعاملات یازندهٰ شکل می‌گیرد.
    این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
    نظرات
    ثبت نظر جدید
    هنوز نظری ثبت نشده است.
    تماس با ما
    تماس از طریق تلگرام
    استاد سلام
    Ostad salam online school

    می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

    اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.